بستن منو
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۳

مسیر سایت

پورتال خبری > اخبار بانک و بانکداری > مروری بر سامانه پرداخت امن بانک پاسارگاد

مروری بر سامانه پرداخت امن بانک پاسارگاد

خدمات بانکداری الکترونیک بانک پاسارگاد، سامانه پرداخت امن بانک پاسارگاد
 
پرداخت امن پاسارگاد سامانه‌ای است که امکان خرید و فروش اینترنتی امن را برای کاربران فراهم می‌آورد.
 
به گزارش بیمه پاسارگاد نقل از روابط عمومی بانک، کاربر با بهره گیری از این سامانه علاوه بر سهولتی که در فرآیند خرید آنلاین کالا خواهد داشت، قادر خواهد بود خرید اینترنتی را با همان اطمینان خرید از بازار واقعی تجربه کند. در این سامانه، بانک به عنوان داور در تراکنش‌های مالی اینترنتی وارد می‌شود تا هم خریدار و هم فروشنده از اطمینان خاطر بیشتری در انجام تراکنش برخوردار شوند.
 
بر اساس این خبر، روش کار در این سامانه به این شکل است که هنگام خرید، مبلغ پرداختی به جای آنکه به حساب فروشنده واریز شود، به حسابی واسط واریز خواهد شد. با واریز شدن این مبلغ، فروشنده کالای خریداری شده را برای خریدار ارسال خواهد کرد. هنگامی که کالا به دست خریدار رسید و وی از صحت آن اطمینان حاصل کرد، خرید را تأیید می‌کند تا پول از حساب سامانه به حساب فروشنده واریز شود.
 
می‌توان گفت در سامانه پرداخت امن پاسارگاد، بانک پاسارگاد با ایفای نقش داوری، بین اختیارات دو طرف معامله توازن برقرار می‌کند. به این‌ترتیب، این سامانه، به خریدار اطمینان می‌دهد که کالای مورد نظرش را در زمان مقرّر و طبق موارد مندرج در فاکتور فروش دریافت می‌کند. از سوی دیگر، به فروشنده‌ای که اطلاعات کالاهای خود را به درستی و بدون مبالغه در سایت خود قرار می‌دهد، تضمین داده می‌شود که بلافاصله بهای توافق‌شده در فاکتور فروش را دریافت خواهد کرد. از این‌رو بهره‌مندی از این امکان، باعث کاهش ریسک برای طرفین معامله خواهد شد.

( 0 Votes )