بستن منو
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۶

مسیر سایت

پورتال خبری > اخبار صنعت بیمه > بیمه و دزدان در کمین

بیمه و دزدان در کمین


سومين محموله تجار ايراني طي نه ماه گذشته توسط دزدان دريايي در آبهاي آزاد، ربوده شد. يك منبع آگاه در تماس با پايگاه خبري آيين از ربوده شدن ۵۵۰۰۰ تن كنجاله سويا به ارزش ۲۵ ميليون دلار خبر داد. اين محموله كه با يك كشتي ايتاليايي از مبدا برزيل به مقصد بنادر ايران حمل مي شد، شامگاه پنجشنبه گذشته در آبهاي آزاد مورد حمله دزدان دريايي قرار گرفت و به سومالي برده شد.

اين گزارش مي افزايد اين محموله بيست و پنج ميليون دلاري متعلق به يكي از شركت هاي صاحب نام مواد غذايي در ايران است. اما آنچه در اين ميان ذهن فعالان صنعت بيمه و ما آييني ها را به خود مشغول مي كند، پاسخ به اين پرسش است كه آيا تاجر و بازرگان ايراني صاحب نام اين محموله، پوشش بيمه اي لازم و متناسب را براي ريسك اين حمل خريداري كرده است يا خير ؟!
نيك مي دانيم كه كلوز(A) در پوشش بيمه هايي حمل و نقل يا بعبارتي بيمه هاي باربري، ريسك سرقت را پوشش مي دهد. اما آيا ملاحظه كاري برخي تجار ايراني در ترجيح و گريز از پرداخت حق بيمه بيشتر، شامل اين فقره خاص شده است يا خير؟! در نوبت هاي بعدي خبري سعي مي كنيم تا اطلاعات بيشتري را درباره كم و كيف اين اتفاق در اختيار مخاطبان فرهيخته آيين قرار دهيم.


( 1 Vote )