بستن منو
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۱

مسیر سایت

پورتال خبری > اخبار صنعت بیمه > تقاضای بیمه در ایران 10 برابر کمتر از جهان است

تقاضای بیمه در ایران 10 برابر کمتر از جهان است



رییس پژوهشکده بیمه:

تقاضای بیمه در ایران 10 برابر کمتر از جهان است

رییس پژوهشکده بیمه گفت: سرانه حق بیمه در دنیا 610 دلار است در حالی که این رقم در ایران تنها 60 دلار است و بر همین اساس تقاضای بیمه در ایران حدود 10 برابر کمتر از متوسط جهانی است.


به گزارش پایگاه خبری اعتبار، غدیر مهدوی در جمع خبرنگاران افزود: از حدود 60 دلار حق بیمه در ایران حدود 37 دلار تنها مربوط به بیمه اتومبیل و چهار دلار نیز مربوط به بیمه عمر است.

وی ادامه داد: متوسط تقاضای بیمه عمر در دنیا 90 بار بیشتر از ایران و حدود 360 تا 270 دلار است، ضمن اینکه 59 درصد از 610 دلار حق بیمه در دنیا مربوط به بیمه عمر است.

وی پایین بودن درجه ریسک پذیری و برنامه ریزی را از دلایل پایین بودن تقاضای کم بیمه در ایران دانست و افزود: صنعت بیمه دارای سه کارکرد است.

مهدوی اظهارداشت: ایجاد امنیت و آسایش برای تمام فعالیت های زندگی از طریق پوشش ریسک های مختلف، افزایش سرمایه گذاری و ایحاد رونق در فعالیت های اقتصادی و توزیع عادلانه هزینه ای ناشی از ریسک از مهم ترین کارکردهای بیمه است.

وی تبلیغات محصولات بیمه ای را برای گسترش این صنعت ضروری دانست وافزود: هر چند بیمه یکی از سه بال بازارهای مالی است اما این صنعت در ایران رونق مناسبی نیافته است.

رییس پژوهشکده بیمه اظهارداشت: هر چند شبکه بانکی و بازار سرمایه متناسب با اقتصاد کشور پیشرفت کرده اما صنعت بیمه هنوز جایگاه خود را به دست نیاورده است.

مهدوی با اشاره به نام گذاری 13 آذر ماه به عنوان روز صنعت بیمه اظهارداشت: بر همین اساس هجدهمین کنفرانس صنعت بیمه با نام کارآمدی مدیریت بیمه؛ چالش ها و راهبردها هشتم آذر ماه در پژوهشگاه نیرو برگزار می شود.

رییس پژوهشکده بیمه گفت: تاکنون 164 مقاله فارسی و 11مقاله خارجی به این کنفرانس ارسال شده و قرار است 15 مقاله به صورت شفاهی و 34 مقاله نیز به صورت پوستر در این همایش ارائه شود.


( 0 Votes )