بستن منو
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۸

مسیر سایت

پورتال خبری > اخبار صنعت بیمه > بیمه گری یکی از حلال ترین روزی های خداوندی است

بیمه گری یکی از حلال ترین روزی های خداوندی است

بیمه گریرییس کل بیمه مرکزی:
کمتر از 10 درصد خانه های تهران بیمه آتش سوزی است


بیمه گری یکی از حلال ترین روزی های خداوندی است

رییس کل بیمه مرکزی، بیمه گری را یکی از حلال ترین روزی های خداوندی خواند و گفت: در این صنعت برای خرید خدمات بیمه ای به هیچ کس زور گفته نمی شود و همه با لبخند از شرکت های بیمه خارج می شوند.


به گزارش پایگاه خبری اعتبار، محمد کریمی در مراسم افتتاح رسمی شرکت بیمه آرمان با بیان این نکته که 85 تا 90 درصد اصول اجرایی اصل 44 مربوط به صنعت بیمه، اجرایی شده است، افزود: رفاه مردم صرفا از سوی دولت تامین نمی شود بلکه این شرکت های بیمه هستند که با خدمات پوششی خود، برای مردم رفاه و آرامش ایجاد می کنند.

وی با تاکید مجدد بر خروج شرکت های بیمه ناتوان از صنعت بیمه کشور، ادامه داد: توقع نداریم شرکت های بیمه با ضرر، به فعالیت در این صنعت ادامه دهند.

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر لزوم ارائه خدمات بیمه ای با روش های جدید، تصریح کرد: باید بتوانیم در مردم اعتمادسازی کنیم و آنان را نسبت به ضرورت استفاده از خدمات بیمه ای مطلع سازیم.

وی با بیان این نکته که هم اکنون کمتر از 10 درصد منازل مسکونی در تهران پوشش بیمه ای دارند، اضافه کرد: این رقم در شهرهای دیگر از 10 درصد هم کمتر است.

کریمی 60درصد بازار بیمه ای کشور را بکر و دست نخورده خواند و افزود: سهم درصد بیمه های زندگی در کشور زیر 5 درصد و ضریب نفوذ بیمه هم زیر 1.5 درصد است.

به گفته رییس کل بیمه مرکزی، ایران در بخش بیمه نسبت به کشورهای پیشرفته و حتی میانگین جهانی بسیار پایین تر است و صنعت بیمه ما جای کار زیادی دارد.

وی با اشاره به ابلاغ آیین نامه فروش بیمه های درمان تکمیلی انفرادی، یادآور شد: تمامی آیین نامه های گذشته بازنگری می شود.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان این نکته که آیین نامه توانگری شرکت های بیمه در دستور کار شورای عالی بیمه است، گفت: ارزیابی رضایت مشتری از شرکت های بیمه نیز در دست اقدام است که بیمه مرکزی در این زمینه، با یک شرکت قرارداد بسته است و ظرف 6 ماه نتایج این ارزیابی اعلام خواهد شد.

به گفته کریمی، زمانی می توانیم از بیمه گزاران حمایت کنیم که بیمه گرانی توانا داشته باشیم.

وی همچنین از رتبه بندی شرکت های بیمه در آینده ای نزدیک خبر داد.


( 0 Votes )