بستن منو
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۱

مسیر سایت

پورتال خبری > اخبار صنعت بیمه > اصلاح طرح های بیمه های اشخاص

اصلاح طرح های بیمه های اشخاص

با اصلاح به منظور تأمین نظر شورای نگهبان طرح بیمه اشخاص با شرایط خاص اصلاح شد

نمایندگان دولت را موظف کردند اعتبار مورد نیاز را برای اجرای قانون تأمین اجتماعی اشخاصی که ۱۰ سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده اند، پیش بینی کند.

به گزارش اکو ویژن به نقل از خبرگزاری خانه ملت، در نشست علنی (چهارشنبه ۱۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص طرح دو فوریتی تعیین تکلیف تأمین اجتماعی اشخاصی که ۱۰ سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده اند، قرائت شد.

مفاد این طرح در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود ولی شورای نگهبان برخی از مواد آن را مورد ایراد دانست و آن را ارجاع داد که کمیسیون بهداشت و درمان نیز اصلاحات لازم را لحاظ کرد.

غلامرضا کاتب در مخالفت با گزارش کمیسیون، گفت: نباید قانون مبهمی وضع کرد که منابع آن ناپایدار و غیر عملیاتی است زیرا انتظاری در مورد ایجاد می شود که قابل اجرا نیست و مردم را معترض خواهد کرد.

میرقسمت موسوی اصل نیز در موافقت با این طرح بیان کرد:« امیدی در جامعه ایجاد شده و اصلاحات کمیسیون بهداشت نیز منظور شورای نگهبان را حاصل خواهد کرد.»
این اصلاحیه با ۱۵۰ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر به تصویب رسید.

ماده واحده این طرح نیز به صورت "افرادی که کمتر از ۱۰ سال سابقه حق بیمه را دارند، می توانند با پرداخت ما به التفاوت حق بیمه اعم از حق کارگر و کارفرما تا ۱۰ سال به نرخ سال جاری، از امتیاز بازنشستگی این حکم برخوردار شوند" تغییر کرد و با ۱۵۵ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر به تصویب رسید.

براساس تغییر تبصره ۱ این طرح نیز «همسران بیمه شده» جایگزین «همسر بیمه شده» گردید و این پیشنهاد اصلاحی با ۱۲۱ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر تصویب شد.


( 1 Vote )