بستن منو
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۸

مسیر سایت

پورتال خبری > اخبار صنعت بیمه > دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث در سال 93

دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث در سال 93

دارندگان بیمه های شخص ثالث جهت افزایش تعهدات بیمه خود اقدام به دریافت الحاقیه از شرکت بیمه طرف قرارداد نمایند.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: بیمه‌گذاران تا زمان شروع ماه رجب یعنی ۱۰ اردیبهشت فرصت دارند الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث خود را دریافت کنند، در غیراین‌صورت مابه‌التفاوت ۵۰ میلیون تومانی را باید خودشان بپردازند.

به گزارش سایت بیمه پاسارگاد ، رضا جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه رسیدگی به تمامی پرونده‌های واصله به  این صندوق در سال ۹۲ و همچنین در فروردین‌ماه امسال انجام شده است گفت: هم‌اکنون رسیدگی به پرونده‌ها به‌روز شده است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی افزود: تمامی افرادی که از امروز به بعد دچار حادثه رانندگی شوند و همچنین حادثه دیدگانی که به دلیل اطاله دادرسی، طول درمان و نقص در مدارک هنوز دیه آنها پرداخت نشده از اولین ساعت مطابق با آغاز اردیبهشت ماه، مشمول نرخ دیه جدید سال ۹۳ خواهند بود.

جعفری گفت: با توجه به ابلاغ افزایش ۲۴ درصدی بیمه نامه شخص ثالث از سوی بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه مکلفند از ابتدای اردیبهشت ماه این بیمه نامه را با تعهدات جدید عرضه کنند.

وی در خصوص زمان دریافت الحاقیه بیمه‌نامه و نگرانی مردم از عدم پوشش بیمه‌ای کافی گفت: با توجه به اینکه سقف بیمه نامه‌های شخص ثالث در سال گذشته، ۱۵۲ میلیون تومان است، این پوشش کفایت ماه‌های عادی با نرخ جدید را می‌کند اما با توجه به نزدیک بودن ماه رجب که اولین ماه حرام سال است، بیمه‌گذاران باید حداکثر تا ۱۰ روز آینده نسبت به خرید الحاقیه بیمه‌نامه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان اقدام کنند.

وی ادامه داد: همه مالکین وسائط نقلیه موتوری ملزم به خرید الحاقیه بیمه‌نامه شخص ثالث هستند در غیر اینصورت هنگام بروز حوادث رانندگی با مشکلاتی مواجه خواهند شد و مابه‌التفاوت دیه هم باید توسط خود آنها پرداخت شود.

به گزارش فارس، امسال قوه قضاییه نرخ دیه کامل را با ۳۱/۶ درصد افزایش به ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و بر این اساس، بیمه مرکزی نیز حق بیمه شخص ثالث خودروها را حداکثر ۲۴ درصد افزایش داد.


( 0 Votes )