بستن منو
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۰

مسیر سایت

پورتال خبری > اخبار صنعت بیمه > بی توجهی بیمه گذاران به خرید الحاقیه بیمه

بی توجهی بیمه گذاران به خرید الحاقیه بیمه

بی توجهی بیمه گذاران به خرید الحاقیه بیمه

هرساله با مشخص شدن افزایش نرخ دیه، برای دریافت الحاقیه به بیمه گذاران شخص ثالث اطلاع رسانی می شود، اما همچنان با توجه به ضرورت دریافت الحاقیه ، بیمه گذاران بی توجهی می کنند. که تبعات آن در هنگام وقوه سانحه گریباگیر خودشان شده و  به دلیل نداشتن بیمه نامه متناسب با نرخ دیه کامل سال جاری، باعث می شود در زندان به سر برند.

امسال نیز با افزایش نرخ  24 درصدی  دیه  بیمه شخص ثالث ، به گزارش بیمه پاسارگاد هنوز بسیاری از افراد برای دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث به نمایندگی ها مراجعه نکرده اند.

بنا به گزارش مذکور یکی از نمایندگان بیمه پاسارگاد، در پاسخ به این سوال که چه تعداد از بیمه گذاران برای تهیه الحاقیه مراجعه کرده اند؟ می گوید: 50 درصد از بیمه گذارانی که باید برای دریافت الحاقیه مراجعه کنند، اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.

وی معتقد است بی اطلاع بودن افراد نسبت به ضرورت دریافت الحاقیه و افزایش رقم بیمه شخص ثالث ، باعث شده  این موضوع را جدی نگیرند همچنان افزود : وقتی برای این افراد توضیح داده می شود که با توجه به افزایش رقم بیمه باید نسبت به پرداخت مابه التفاوت و دریافت الحاقیه اقدام کنند، می گویند روی بیمه نامه رقم 150 میلیون تومان ذکر شده و دیه در ماه های عادی هم 150 میلیون تومان است. این در حالی است که مبلغ 150 میلیون تومان در بیمه نامه های قبلی برای بیمه ماه های حرام است و مبلغ دیه ماه های دیگر سال در بیمه نامه های قبلی 114 میلیون تومان می باشد، که در بیمه نامه قید این مبلغ قید نشده است.


همچنین در ادامه بیان می کند : بعضی از بیمه گذاران هم به دلیل مازاد پولی که باید پرداخت شود، برای دریافت الحاقیه اقدام نمی کنند. عدم اطلاع رسانی درست و قید نشدن تمامی مبالغ دیه در ماهای عادی و حرام  در بیمه نامه ها، سبب شده بیمه گذاران دچار سو تفاهم شوند و برای دریافت الحاقیه های جدید اقدام نکنند.


( 0 Votes )