بستن منو
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۷

مسیر سایت

پورتال خبری > اخبار صنعت بیمه > بیمه مرکزی مدافع و حافظ منافع بیمه گذاران و صنعت بیمه

بیمه مرکزی مدافع و حافظ منافع بیمه گذاران و صنعت بیمه

بیمه گذاران شرکت های بیمه نگران نباشند، بیمه مرکزی مدافع و حافظ منافع بیمه گذاران و صنعت بیمه

محدودیت در صدور بیمه نامه برای یک شرکت بیمه دارای مشکل که از سوی بیمه مرکزی اعمال شده است ارتباطی با تعهدات قبلی آن شرکت ندارد و بیمه گذاران می توانند از مزایای بیمه نامه خود استفاده کنند.

به گزارش بیمه پاسارگاد، از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، معاون نظارت بیمه مرکزی ضمن اعلام این مطلب افزود: محدودیت اعمال شده در صدور و ارائه بیمه نامه توسط شرکت بیمه توسعه که چارچوب های نظارتی را رعایت نکرده از روش های بازدارنده و تنبیهی بیمه مرکزی است و این امر حقوق بیمه گذاران را به خطر نمی اندازد.

حبیب میرزایی تصریح کرد: ما نگرانی بیمه گران را نیز در خصوص سرمایه و اعتمادشان درک می کنیم اما آنچه مسلم است بیمه مرکزی همواره خود را حامی و حافظ حقوق آنان می داند و تا پایان تعهدات شرکت های بیمه، کنار آنان خواهد بود.

معاون نظارت بیمه مرکزی به اعمال ممنوعیت صدور بیمه نامه در یکی از شرکت های بیمه اشاره کرد و گفت: این ممنوعیت و محدودیت صرفاً برای یک شرکت بیمه و در راستای حفظ حقوق بیمه گذاران بوده و ادامه روند رسیدگی به پرونده این شرکت به نفع بیمه گذاران تمام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ابزارهای نظارتی در اختیار بیمه مرکزی به گونه ای طراحی شده که باید در کنار آن بازوهای اجرایی نهادهای دیگر نیز وارد عمل شوند که خوشبختانه نهادهای ذیربط نیز وارد عمل شدند و انشاالله در آینده نزدیک خبرهای خوشی برای بیمه گذاران و زیاندیدگان این شرکت در راه است.

میرزایی با تاکید بر تفاوت های بنیادین بیمه نامه های کوتاه مدت نظیر بیمه شخص ثالث با بیمه نامه های بلندمدت نظیر بیمه عمر و زندگی، گفت: این بیمه نامه ها با یکدیگر تفاوت ماهوی دارند و بیمه گذارانی که از شرکت مذکور بیمه زندگی و نظایر آن را خریداری کرده اند در صورت امکان به تعهدات مندرج در بیمه نامه عمل کنند تا بیمه مرکزی هم بتواند از حقوق آنان به خوبی دفاع کند.


( 0 Votes )