بستن منو
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۳

مسیر سایت

پورتال خبری > اخبار بیمه های عمر > سهم بيمه‌هاي عمر در اقتصاد خانوارها

سهم بيمه‌هاي عمر در اقتصاد خانوارها

سهم بيمه‌هاي  عمر در اقتصاد خانوارها

بيمه عمر جديدترين و جامع‌ترين طرح بيمه‌اي شرکت سهامي بيمه پاسارگاد براي تمامي دوران زندگي از جمله دوران بازنشستگي شما و تأمين جهيزيه فرزندان و آتيه افراد تحت تکفلتان است.

اين طرح روشي مناسب و امن براي سرمايه‌گذاري بلندمدت است و هر شخص با هر ميزان درآمد مي‌تواند در آن شرکت كرده و تأمين آينده خود و خانواده‌اش را با حمايت بزرگترين شرکت بيمه خاورميانه تضمين كند.

در اين طرح مبلغي به صورت ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و يا سالانه جهت پوشش بیمه ای و سرمايه‌گذاري در اختيار شرکت بيمه قرار مي‌گيرد و مشخص مي‌شود.

نکته قابل توجه اين که شرکت سهامي بيمه پاسارگاد حداقل 15درصد سود سالانه را براي 10 سال اول در اين طرح تضمين كرده بنابراين مي‌توان از سوددهي طرح مطمئن بود.

از مزاياي ديگراين طرح پوشش‌هاي جالب زير مي‌باشد:

1ـ بيمه‌گذار پس از گذشت دو سال ازشروع قرارداد مي‌تواند از محل پس‌انداز خود و سود حاصله بدون نياز به ضامن و سفته بارها تقاضاي وام كند.

2ـ اگر در طول مدت بيمه‌نامه بيمه شده به امراض خاص از جمله سکته، سرطان، پيوند اعضاي حياتي بدن و جراحي عروق و کرونرقلب دچار شود بسته به قرارداد و تا سقف 100ميليون ريال از بيمه سرمایه دريافت مي‌نمايد.

3ـ در صورتي که در طول مدت بيمه حادثه‌اي باعث از کارافتادگي دائم بيمه شده شود (در صورت خريد اين پوشش) وي از پرداخت حق بيمه آينده معاف مي‌شود و بيمه پرداخت اقساط سال‌هاي بعد را برعهده خواهد گرفت.

4ـ حتي بعد از پرداخت اولين قسط در صورتي که بيمه شده فوت كند، بيمه سرمايه‌اي را که به عنوان سرمایه فوت تعيين شده است به استفاده ‌کنندگان بيمه نامه که در ابتدا مشخص شده پرداخت خواهد كرد. 

5 ـ در صورت تمايل مي‌توان افزايش خسارت فوت بر اثر حادثه را هم درخواست كرد. 

6ـ مي‌توان بيمه‌نامه خود را فسخ و مطابق جدول ارزش بازخريد آن را از شرکت بيمه دريافت كرد. 

7ـ مزيت ديگر اين بيمه نامه نسبت به طرح‌هاي قديمي انعطاف‌پذير بودن آن است و بيمه‌گذار هرگاه مايل باشد مي‌تواند ميزان پس‌انداز خود را که به صورت حق بیمه پرداخت می کنند را کاهش يا افزايش دهد.

بررسي ديگري نشان مي‌دهد كه مردم پول را براي رفع نيازهاي فعلي و احتياجات احتمالي آينده مي‌خواهند. علت پس‌انداز هم براي رفع همين احتياجات از قبيل پيري، فقدان قدرت كار، موارد ضروري فوري، بيماري‌ها، تأمين آينده فرزندان، آسايش خاطر و رفع هرگونه نياز آتي و.... است.

مقايسه پس‌اندازها از جمله پس‌انداز در بانك‌ها با بيمه عمر نشان مي‌دهد:

1ـ پس‌انداز بايد طوري باشد كه بتوان آن را فوري و هر وقت خواستيم خرج كنيم. پس‌انداز در بانك چنين حالتي را دارد. هيچ كس مانع برداشت پول نمي‌شود و اين از نظر كسي كه نقشه‌اي براي آينده دارد خوب نيست.

2ـ هميشه بايد يك فشار خارجي براي كاستن از هزينه‌هاي مصرفي غير ضروري و ادامه پس‌انداز باشد وگرنه پس‌انداز‌كننده طبق برنامه منظمي پس‌انداز نخواهد كرد و در بيمه عمر چنين خاصيتي وجود دارد.

3ـ پس‌انداز‌كننده علاقه‌مند است كه پس‌اندازهايش در جاي مطمئن باشد. تجربه نشان داده است كه در دوران بحراني حتي بعضي بانك‌ها ورشكست شده‌اند ولي شركت‌هاي بيمه عمر قدرت مالي خود را حفظ كرده‌اند.

4ـ بهره پس‌انداز هميشه ثابت نيست و بستگي به وضع اقتصادي كشور دارد در صورتي كه بهره در بيمه عمر در طول مدت مشخص ثابت است و اين خود اطمينان بخش است.

5 ـ طلب كار در صورت از كار افتادگي كلي پس‌انداز‌ كننده حق دارد از سپرده‌هاي بانكي طبق مقررات قانون، ‌طلبش را وصول كند در صورتي كه در بيمه عمر كه نام استفاده‌كننده ذكر شده است طلبكار چنين حقي را ندارد. 

6ـ در روش پس‌انداز در صورت از كارافتادگي كلي پس‌انداز‌كننده و كاهش درآمد وي روند پس‌انداز كردن متوقف مي‌شود، ولي در بيمه‌هاي عمر در صورت از كارافتادگي دائم و كلي بيمه شده،‌ بيمه‌گذار از پرداخت حق بيمه معاف مي‌شود و شركت بيمه به ايفاي تعهدات مندرج در بيمه‌نامه الزام دارد.

7ـ از محل اندوخته رياضي بيمه‌هاي عمر در صورت درخواست بيمه‌گذار در كوتاهترين زمان ممكن جهت تأمين نيازهاي فوري وام بدون اخذ ضامن داده مي‌شود. 

دكتر غدير مهدوي رئيس پژوهشكده بيمه تأسيس شركت‌هاي تخصصي بيمه عمر را يكي از را هكارهاي افزايش تقاضاي سرانه بيمه عمر در ايران دانست.

وي ترويج بيمه‌هاي خرد را يكي ديگر از راه‌كارهاي افزايش ضريب نفوذ بيمه عمر در ايران دانست و افزود: هدف از ترويج بيمه‌هاي خرد گسترش بيمه در روستاها و شهرهاي بسيار كوچك است كه عمدتاً به صورت تعاوني و با حمايت دولت تأسيس مي‌شود.

سرپرست گروه اشخاص پژوهشكده بيمه هم بيمه‌گري را صرفاً يك امر تجربي ندانست و افزود: بيمه يك علم است و بايستي به صورت ضرب‌الاجل گروهي براي كسب تخصص‌هاي ويژه در گرايش‌هاي مختلف بيمه‌اي به خارج از كشور اعزام شوند.

دكتر يعقوب رشنوادي هم با طرح اين سؤال كه تاكنون چقدر براي استانداردسازي محصولات بيمه عمر تلاش شده است، گفت: با همه پيچيدگي‌هايي كه بيمه عمر دارد، بايستي اين بيمه به صورت ساده براي مردم بيان شود.

معاون پژوهشي پژوهشكده بيمه با اشاره با اينكه تحليل دقيقي از ساختار بيمه عمر در كشور وجود ندارد، گفت: نبود اعتماد به بخش خصوصي، پيچيده كردن محصول و استاندارد نكردن محصول بيمه عمر از دلايل سرانه پائين تقاضاي بيمه عمر در ايران است.

نسرين شرافت عضو ديگر اتاق فكر بيمه با تأكيد بر توجه به نياز‌هاي بازار جهت عرضه بيمه عمر در ايران گفت: براي افزايش ضريب نفوذ بيمه عمر بايستي تنوع محصول در صنعت بيمه وجود داشته باشد.


( 1 Vote )