بستن منو
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۵

مسیر سایت

پورتال خبری > اخبار بیمه های عمر > امکان کاهش حق بیمه‌ها در آیین‌نامه جدید بیمه‌های زندگی

امکان کاهش حق بیمه‌ها در آیین‌نامه جدید بیمه‌های زندگی

امکان کاهش حق بیمه‌ها در آیین‌نامه جدید بیمه‌های زندگی

خبرگزاری فارس: معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: در ‌آیین‌نامه جدید بیمه‌های زندگی هر شرکتی که هزینه‌های اداری و صدور بیمه‌نامه‌های خود را می‌تواند باقیمت کمتری اجرایی کند، مجوز آن را خواهد داشت تا به واسطه آن حق بیمه‌ها را نیز کاهش دهد.


رحیم مصدق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص ایرادات برخی از فعالان صنعت بیمه به آیین‌نامه جدید بیمه‌های زندگی که در آن محدودیت سقف سنی برطرف شده است، اظهار داشت: تغییرات ایجاد شده در بیمه‌های زندگی دارای چندین محور است که یکی از مهم‌ترین آن امکان ارائه بیمه مستمری است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این در مقررات مصوبه شورای عالی بیمه شرکت‌های بیمه مجاز به ارائه بیمه مستمری نبودند، افزود: با تصویب این آیین نامه امکان ارائه بیمه مستمری محقق شده است به این صورت که حتی بیمه گذار می‌تواند در چارچوب بیمه مکمل بازنشستگی فعلی کارکنان نیز از پوشش‌های این بیمه نامه برخودار شود.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در ادامه به دیگر محور مهم آیین‌نامه جدید بیمه‌های زندگی اشاره کرد و گفت: در گذشته بیمه‌گران از جداول مرگ و میری استفاده می‌کردند که ملاک آنها در حق بیمه‌ها سقف سنی 75 سال بود که همین امر مشکلاتی را برای بیمه‌گذاران به وجود آورده بود.

به اعتقاد وی در آن زمان اگر فرد 60 ساله‌ای خواستار پوشش بیمه‌ای 20 ساله در حوزه بیمه‌های زندگی بود به دلیل محدودیت‌ها فقط می‌توانست پوشش حداکثری 15 ساله را خریداری کند.

این کارشناس بیمه مرکزی اضافه کرد: در حال حاضر این محدودیت برطرف شده و بیمه‌گذاران می‌توانند تا سقف 106 سال این پوشش‌ها را خریداری کنند.

وی در ادامه به دیگر نکته مثبت تغییرات این آیین‌نامه که هزینه‌های صدور بیمه‌های زندگی و بیمه‌گری به شمار می‌آید اشاره کرد و گفت: پیش از تصویب این آیین‌نامه هزینه‌ها در شرایط کف قرار داشت که شرکت‌های کمتر از آن را نمی‌توانستند در فعالیت بیمه گری خود ملاک قرار داده و در نتیجه حق بیمه‌های نیز افزایش می‌یافت.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر بیمه مرکزی در راستای سیاست آزادسازی تعرفه‌ها در بیمه‌های زندگی، با درنظر گرفتن مشکل این بیمه‌نامه، اقدام به اتخاذ سیاستی خاص در سقف هزینه‌ها برای جلوگیری از افزایش حق بیمه‌ها کرده است.

به گفته‌ وی براساس این آیین‌نامه هر شرکتی که فکر می‌کند هزینه‌های اداری و هزینه‌های صدور بیمه‌نامه‌های خود را می‌تواند باقیمت کمتری اجرایی کند، مجوز آن را خواهد داشت تا به واسطه آن حق بیمه‌ها را نیز کاهش دهد.

مصدق ضمن بیان اینکه تصمیم مذکور یکی از مهم‌ترین مورد آیین‌نامه بیمه‌های زندگی به شمار می‌آید، افزود: اگر شرکت‌های بیمه به این سمت حرکت کرده و منافع بلندمدت خود و شبکه فروش را در نظر بگیرند به طور حتم بیمه‌های زندگی به ویژه بیمه عمر در آینده با رشد و توسعه مطلوبی همراه خواهند شد.

وی اضافه کرد: بحث توسعه بیمه‌های زندگی موضوعی جامع و دارای چندین محور است که بخشی آن مانند تسهیل در قوانین و مقررات صدور بیمه نامه‌ها برعهده بیمه مرکزی بوده و بخشی دیگر به فرهنگ‌سازی در جامعه مربوطه می‌شود.

وی ضمن تأکید براینکه بیمه کالایی فروختنی است، گفت: فروشنده بیمه شرکت‌ها و شبکه فروش صنعت بیمه هستند که باید با ایجاد تقاضا در جامعه شرایط فروش بهتری را به وجود آورند زیرا در صورت عدم مراجعه مردم طبیعتاً به نتیجه مطلوب نخواهند رسید.


( 1 Vote )