بستن منو
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۵

مسیر سایت

پورتال خبری > اخبار بیمه های عمر > پیشنهاد برای آزاد سازی نرخ سود بیمه های عمر

پیشنهاد برای آزاد سازی نرخ سود بیمه های عمر

پیشنهاد برای آزاد سازی نرخ سود بیمه های عمر

مدیرعامل بیمه ایران پیشنهاد کرد که می‌توان نرخ سود بیمه‌های عمر را برای شرکت‌ها آزاد گذاشت تا هر شرکتی براساس سودآوری که از این ذخائر کسب می‌کند به بیمه‌گذاران خود سود بدهد.

جواد سهامیان‌ مقدم در گفت‌وگو با ایسنا‌ بهترین ابزار برای توسعه‌ی بیمه عمر و تامین آتیه در کشور را تربیت نیروی انسانی خواند و گفت: در همین راستا دانشگاه علمی _ کاربردی بیمه را برای تربیت افراد متخصص در این حوزه راه‌اندازی کردیم تا به صنعت بیمه کمک کنند.

وی با بیان این‌که یکی از حوزه‌های ایجاد امنیت در صنعت بیمه بحث بیمه‌های اشخاص است، گفت: این بیمه‌ها امنیت جسمی و روانی برای افراد به همراه دارد، ضمن آنکه پدر و مادر برای فرزندان خود دلمشغولی آینده را دارند.

سهامیان‌مقدم با بیان این‌که در دنیا اهمیت زیادی به بیمه‌های اشخاص داده می‌شود، گفت: پرتفوی اکثر کشور‌های پیشرفته در این بیمه‌نامه بالای60 درصد است، اما در کشور ما به 10 درصد هم نمی‌رسد که یکی از دلایل آن عدم اطلاع‌رسانی دقیق و فرهنگ‌سازی کافی برای این رشته‌ی بیمه‌ای است.

وی گفت: با وجود آنکه بیمه‌های عمر و زندگی پوشش‌های قابل توجهی را به همراه دارد و امنیت خاطر زیادی برای افراد ایجاد می‌کند، اما کار فرهنگی و اجتماعی بزرگی در این زمینه صورت نگرفته است و جا دارد که صدا‌وسیما و مطبوعات ما در این زمینه بیشتر فعال باشند.

مدیر عامل بیمه ایران خاطر نشان کرد که بیمه‌های عمر و زندگی سرمایه‌ای برای آینده‌ی افراد خواهد بود و خانواده‌ها می‌توانند از این طریق بخش زیادی از سرمایه‌ فرزندانشان جهت اشتغال، تحصیل و جهیزیه را فراهم کنند.
سهامیان‌مقدم افزود: هم چنین از منابع مالی که از طریق بیمه‌های عمر جمع‌آوری می‌شود، می‌توان سرمایه‌گذاری بزرگی در حوزه‌های مختلف کشور انجام داد که سود زیادی به همراه خواهد داشت. ضمن آنکه پس‌انداز‌کردن را در جامعه رواج می‌دهند و مردم به جای خرید کالاهای غیرضروری برای آینده خود پس‌انداز می‌کنند.

وی با بیان این‌که برای توسعه‌ی هر کاری ابزار و زمینه‌ی آن باید در دست باشد، افزود: بهترین ابزار برای توسعه‌ی بیمه عمر تربیت نیروی انسانی است که اگر افراد با مهارت‌های خاص در این رشته وارد شوند، رشد بسزایی خواهیم داشت.

سهامیان‌مقدم با بیان این‌که شرکت متبوعش طی سه سال اخیر در قالب دانشگاه علمی _ کاربردی بیمه به تربیت نیروی انسانی ماهر پرداخته است، گفت: در حال حاضر این دانشگاه 1400 نفر دانشجو را برای صنعت بیمه تربیت می‌کند که می‌تواند زمینه‌ی خوبی برای گسترش این صنعت در کشور باشند.

مدیر عامل بیمه ایران یادآور شد: در حال حاضر شرکت بیمه تخصصی در رشته بیمه عمر نداریم. این درحالی است که قرار بود بیمه دانا در ابتدای فعالیت خود به عنوان بیمه اشخاص فعالیت کنند اما بعد از آن به یک شرکت جنرال تبدیل شد و از بیمه اشخاص فاصله گرفت.

وی از دیگر راهکارهای رشد پرتفوی بیمه عمر را بالا‌بردن نرخ پرداخت سود به پس‌انداز‌های مردم عنوان کرد و گفت: در واقع لازم است نرخ بهره که به ذخائر ریاضی بیمه عمر پرداخت می‌شود حداقل از نرخ سود در بانک‌ها کمتر نباشد، چرا که همین امر موجب می‌شود افراد کمتر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

منبع : سایت بینا


( 0 Votes )