بستن منو
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۴

مسیر سایت

پورتال خبری > خبر و اخبار بیمه پاسارگاد > بیمه عمر و چالش های آن

بیمه عمر و چالش های آن

بیمه عمر و چالش های آنبیمه عمر و چالش های آن

 

گزارش اختصاصی روزنامه اقتصاد با مدیران بیمه پاسارگاد


آقايان ميرعلی مطهری مدير کل بيمه هاي اشخاص بيمه پاسارگاد و آقای فرامرز روحانی معاون بيمه پاسارگاد در گفت و گو با روزنامه دنیای اقتصاد به تشریح وضعیت بیمه عمر و آتیه پرداختند که در ادامه می آید:


گزارش اختصاصی روزنامه اقتصاد با مدیران بیمه پاسارگاد

- آقای فرامرز روحاني با توجه به موضوع نوزدهمين همايش مبني بر "راهکارهاي توسعه بيمه هاي زندگي، چالش ها و فرصت ها" به نظر جنابعالي بيمه هاي زندگي در کشورمان از منظر مسئولان و مردم چه جايگاهي دارد؟

آنچه مسلم است، مسئولان نظام اقتصادي کشور خصوصاً مسئولان بيمه به اهميت ويژه نقش بيمه های عمر در اقتصاد کشور به لحاظ جمع آوري پس اندازهاي مردم و به کارگيري آن در سرمايه گذاري هاي زير بنايي کشور، واقف هستند. با تلاش سال هاي اخير شرکت هاي بيمه و ارائه طرح هاي نوين در بيمه هاي زندگي نظير بيمه عمر و سرمايه گذاری و آماده سازي شبکه فروش منسجم و اطلاع رساني هاي مفيد، سبب شده است تا اقشار مختلف مردم با مزاياي بيمه هاي زندگي در زمان حيات و ممات خود بيش از گذشته آشنا شوند و مؤيد اين نظر تعداد بيمه نامه هاي صادره بيمه هاي زندگي در سال هاي اخير مي باشد.

- براي توسعه بيمه هاي زندگی تاکنون چه اقداماتي صورت گرفته است؟

براي توسعه بيمه هاي زندگي در سال هاي اخير اقدامات مؤثري انجام شده است که اهم آن ها عبارتند از:

1- تهيه و تدوين راهکارهاي تحول در صنعت بيمه-۱۳۸۲

2- تصويب آيين نامه نمايندگي هاي فروش بيمه هاي عمر -۱۳۸۵

3- صدور فرمان ده ماده اي تحول صنعت بيمه کشور توسط رئيس جمهور-۱۳۸۶

4- تصويب آيين نامه ذخاير فني مؤسسات بيمه-۱۳۸۸

5- تصويب آيين نامه بيمه هاي زندگي و مستمري(آئين نامه شماره ۶۸ جايگزين آئين نامه شماره ۱۳)-۱۳۹۰

6- تدوين بسته سياسي توسعه بيمه هاي زندگي -۱۳۹۱

7- کاهش حق بيمه اتکايي اجباري بيمه هاي زندگي – ۱۳۹۱

تورم چالش اصلی بیمه های عمر

- آقاي مطهری چالش اصلي توسعه بيمه هاي زندگي به ويژه بيمه هاي عمر و سرمايه گذاري چيست؟

توسعه بيمه هاي زندگي با چالش هاي متعددي روبروست که مهم ترين آن آثار مخرب تورم بر ارزش سرمايه بيمه هاي زندگي مي باشد. از ديگر چالش هاي پيش روي صنعت بيمه در عدم توسعه بيمه هاي زندگي، غير تخصصي عمل کردن شرکت هاي بيمه ميباشد بدين ترتيب که در حال حاضر کليه شرکت هايي که به امر بيمه هاي زندگي مي پردازند اين رشته از بيمه جزء فعاليت فرعي آن ها محسوب مي شود.

- شرکت بيمه پاسارگاد در اين خصوص چه اقداماتي انجام داده است؟

شرکت بيمه پاسارگاد با ايجاد ضريب افزايش ساليانه سرمايه هاي بيمه عمر و تأمين آتيه سعي نموده است آثار مخرب تورم را به حداقل کاهش دهد. مديريت شرکت نيز طرح تأسيس شرکت اختصاصي بيمه هاي اشخاص را در دستور کار خود قرار داده است که انشاءاله با رفع موانع و تصويب مقررات و قوانين خاص مورد نياز بتواند به عنوان اولين گروه بيمه اي، بيمه هاي اشخاص را به صورت تخصصي در کنار ساير رشته هاي بيمه ( اموال و مسئوليت ) مديريت نمايد.

- آقاي روحانی لطفاً درخصوص عملکرد بيمه پاسارگاد در سال ۹۱ توضيح دهيد؟

در هشت ماهه سال ۱۳۹۱ شرکت بيمه پاسارگاد موفق شده است ۳۸ درصد پرتفوي خود را به بيمه هاي اشخاص (عمر، حادثه و درمان) اختصاص دهد که اين آمار، موفقيت اين شرکت را در ادامه توسعه بيمه هاي زندگي نشان مي دهد. لازم به ذکر است که اين امر محقق نمي شد مگر با ايجاد "سازمان فروش" قوي و منسجم با بکارگيري نمايندگان متخصص و فعال در زمينه فروش بيمه هاي عمر در پايان آبان ماه سال ۱۳۹۱ بيمه پاسارگاد نزديک به ۹۰۰ نماينده فروش بيمه هاي عمر بيشترين تعداد نمايندگان فروش بيمه عمر را در صنعت بيمه، مديريت مي نمايد.

- بيمه پاسارگاد براي حفظ سهم خود از بازار چه برنامه ای دارد؟

بيمه پاسارگاد در زمينه حفظ و رشد سهم خود در بازار بيمه بر پايه برنامه پنج ساله خود که سال شروع آن سال ۱۳۹۱ مي باشد و تحت عنوان "پاسارگاد ۹۵ " تعريف شده است، عمل مي نمايد. که خوشبختانه آمار ۸ ماهه سال ۱۳۹۱ نشان مي دهد از برنامه پيش بيني شده جلوتر هستيم. به منظور دستيابي به برنامه پيش بيني شده که اين شرکت را در سال ۱۳۹۵ در رديف ششمين شرکت بيمه قرار خواهد داد. توسعه شبکه فروش، آموزش کارکنان و نمايندگان، حفظ ترکيب پرتفوي مناسب و استقرار برنامه مکانيزه آن لاين از اهم برنامه اين شرکت جهت تحقق اهداف پيش بيني شده مي باشد.

- آقاي مطهري نقش هماهنگي و تعامل نهاد هاي مالي بورس، بانک، بيمه در توسعه بيمه هاي زندگي يکي از محورهاي علمي همايش فوق است، لطفاً در اين خصوص توضيح دهيد؟

همه بازارهاي مالي و پولي در توسعه بيمه هاي زندگي ميتوانند نقش مهمي را ايفا نمايند. از طرح هاي مهم و استراتژيک بانک ها و بيمه ها ميتوان به طرح Bank Insurance اشاره نمود که در کشورهاي پيشرفته مؤسسات مالي و بيمه ها توانسته اند با همکاري يکديگر ضمن رشد و توسعه بيمه هاي زندگي، منابع مالي عظيمي را نزد بانک ها گردآوري نمايند. اميد است در کشورمان نيز با استفاده از طرح ياد شده بتوانيم در جهت رشد و توسعه بيمه های زندگي اقدام مؤثری را برداريم.


( 3 Votes )