بستن منو
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۲

مسیر سایت

پورتال خبری > اخبار بانک و بانکداری > اهدای کتاب نفیس قرآن طباخ به دانشگاه گیلان توسط بانک پاسارگاد

اهدای کتاب نفیس قرآن طباخ به دانشگاه گیلان توسط بانک پاسارگاد

 
توسط بانک پاسارگاد صورت گرفت ؛ اهدای کتاب نفیس قرآن طباخ‌ به دانشگاه و‌ استانداری گیلان
 
بانک پاسارگاد ، در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود و در ادامه‌ طرح اهدای کتب نفیس به دانشگاه‌ها، مراکز علمی، نهادها، استادان و فرهیختگان، کتاب نفیس قرآن طباخ هروی و لوح تقدیر را به استانداری گیلان و دانشگاه گیلان اهداء کرد.
 
به گزارش بیمه پاسارگاد نقل از به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، این بانک طی مراسم جداگانه‌ای با حضور مسئولان و مدیران این مراکز ، به هر یک از این نهادها یک جلد کتاب نفیس قرآن طباخ هروی را به‌عنوان اثری ارزشمند و ماندگار، به‌منظور بهره‌مندی پژوهشگران، اندیشمندان، علاقمندان و انجام تحقیق و پژوهش‌های مرتبط اهدا کرد. این قرآن نفیس به خط عبدالله طباخ هروی، از قرآن‌های نفیس و کم‌نظیر گنجینه‌ی آستان قدس رضوی است که در سال 1394 با حمایت بانک‌پاسارگاد چاپ و رونمایی شد.
 
بر اساس این خبر، دکتر عباداله رستمی رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان، از اقدامات ارزشمند بانک پاسارگاد در مسیر اعتلای فرهنگ و هنر، قدردانی کرد. همچنین مهندس اصغریان معاونت استانداری گیلان با آرزوی موفقیت برای بانک پاسارگاد، تداوم اینگونه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را ارزشمند خواند.
 
گفتنی است «مصحف شریف خراسان»، در قرن نهم هجری قمری، توسط «عبدالله طباخ هروی» کتابت شده‌ و در آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود. این مصحف شریف، در قطع رحلی سلطانی، 33*47 سانتی‌متر مربع، به جهت نوع تذهیب، خوشنویسی و کتابت بی نظیر و از بدایع روزگار است ؛ در این کتاب چند نوع هنر با هم آمیخته‌ شده که زیبایی و ماندگاری آن را چندین برابر کرده است.
 
این کتاب به همت دکتر سید محمدصادق خرازی و با همکاری آستان قدس و حمایت بانک پاسارگاد ، به آلمان فرستاده شد و در نهایت با بهترین امکانات از قبیل کاغذ مرغوبی که با مرور زمان از بین نمی رود و جلد چرمی نفیس به چاپ رسید.
 
گفتنی است اهدای این اثر ارزشمند ، به برخی از نهادها و مراکز فرهنگی به ویژه دانشکده های علوم و ادبیات انسانی دانشگاه ها ادامه خواهد داشت.

( 1 Vote )