بستن منو
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۴

مسیر سایت

پورتال خبری > اخبار صنعت بیمه > حمايت دولت و تغيير برخي قوانين صنعت بيمه براي مقابله با تحريم

حمايت دولت و تغيير برخي قوانين صنعت بيمه براي مقابله با تحريم

حمايت دولت و تغيير برخي قوانين صنعت بيمه براي مقابله با تحريم

لزوم حمايت دولت و تغيير برخي قوانين صنعت بيمه براي مقابله با تحريم

محمد رضا عباسي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس«توانا»، با اشاره به اينكه از جمله افتخارات صنعت بيمه در شرايط تحريم ايجاد بيمه P&A (بيمه خسارت و غرامت كشتي) وارائه پوشش‌هاي اتكايي به عمده فعاليت‌هاي داخلي است، اظهار داشت: تاكنون صنعت بيمه با تمام تلاش خود تمام اهداف دشمنان در زمان تحريم را خنثي كرده است.

وي ضمن تأكيد براينكه لازمه موفقيت اين صنعت در آينده حمايت همه جانبه دولت است، افزود: بايد تفكر فعالان اقتصادي كشور به انجام فعاليت در شرايط صلح و رفع تحريم‌هاي دشمنان تغيير يابد به صورتي كه در راستاي اين تفكرات قوانين و مقرراتي توليد ‌شود كه تمام اهداف خصمانه دشمنان را برطرف سازد.
عباسي با بيان اين مطلب كه عامل تحريم به عنوان يك ابزار در ايجاد فشار بر ساير كشور‌ها تا حدودي مؤثر است، اظهار داشت: در زمان تحريم به هيچ عنوان نبايد از دشمنان توقع رفتاري انسان دوستانه داشت به گونه‌اي كه كشورها بايد در اين مواقع تمام تلاش خود بر رفع مشكلات احتمالي و افزايش توان داخلي به كار گيرند.

*لازمه موفقيت صنعت بيمه در شرايط فعلي تغيير قوانين و مقررات است

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر صنعت بيمه كشور از لحاظ قوانين و مقررات و تصميم گيري‌ها بايد متحول شود، افزود: با محقق شدن اين موارد به طور حتم اهداف دشمن در زمان تحريم بي اثر خواهد شد.
مدير عامل بيمه معلم معتقد است در شرايط فعلي تا حدودي قوانين و مقررات دست خوش تغيير شده اما اين اقدامات در مقايسه با تعمق بيش از پيش تحريم‌هاي بين المللي ناكافي به نظر مي‌رسد.
عباسي در ادامه به تحريم بيمه‌ كشتي‌هاي داخلي اشاره كرد و گفت: لازمه بي اثر ساختن تحريم‌هاي بين المللي در صنعت كشتيراني كشور حمايت مطلوب دولت است البته در اين راستا دولت تصميماتي را اتخاذ كرده اما اين اقدامات ناكافي است.
به گفته وي، دولت و بيمه مركزي بايد شرايطي را به وجود آورند كه علاوه بر ناديده گرفتن شرايط تحريم هر روز تقويب اين بخش از اقتصاد كشور را شاهد باشيم .
اين مقام مسئول در بيمه معلم به ديگر موارد تحريم در صنعت بيمه اشاره كرد و افزود: عمده قوانين و مقررات صنعت بيمه به خصوص بيمه‌هاي اعتباري، حمل نقل كالا از خارج در شرايط صلح تنظيم شده و قابل استفاده در شرايط تحريم نيست به صورتي كه بايد با به كارگيري و طراحي نيروها و امكانات اهداف دشمن را به حداقل ممكن رساند.


( 0 Votes )