بستن منو
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰

مسیر سایت

پورتال خبری > اخبار صنعت بیمه > مفاهيم بيمه اي بايد در رسانه ها تكرار شود

مفاهيم بيمه اي بايد در رسانه ها تكرار شود

مهندس سيد محمد كريمي: مفاهيم بيمه اي بايد در رسانه ها تكرار شود

"صنعت بيمه در كنار بانك از اركان مهم اقصاد هر كشوري محسوب مي شود و رسانه ها بايد با تكرار مفاهيم بيمه اي زمينه فرهنگسازي و نفوذ هر چه بيشتر اين صنعت را در جامعه فراهم آورند."
به گزارش روابط عمومي و بين الملل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران ، مهندس سيد محمد كريمي كه در نشست ويژه ايام الله دهه فجر سخن مي گفت ضمن اعلام اين مطلب افزود: صنعت بيمه بايد آنقدر مقتدر عمل كند تا تمامي نگراني ها و ريسك هاي مردم را تحت پوشش قرار دهد و آرامش و اطمينان را در سطح جامعه حكمفرما كند."
رييس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران از رسانه ها به عنوان ياوران واقعي صنعت بيمه ياد كرد و افزود : ما رسانه ها را همواره در كنار خود احساس مي كنيم اما با توجه به ماموريت ها و همچنين ظرفيت هاي موجود معتقديم مباحث و اخبار بيمه اي بايد بيش از اين در رسانه ها منعكس شود."
وي با اشاره به برخي از دستاوردهاي جديد صنعت بيمه نظير برداشتن سقف سني بيمه عمر، بيمه مستمري و همچنين رشد بيمه هاي تكميلي به تشريح برنامه هاي آتي پرداخت و گفت: در روزهاي باقي مانده از سال جاري و همچنين سال آينده تلاش مي كنيم زيرساخت هاي كافي را براي همگاني شدن بيمه هاي گوناگون به خصوص "بيمه عمر" فراهم كنيم.
مهندس كريمي رتبه بندي و همچنين توانگري مالي شركت هاي بيمه را از برنامه هاي مهم بيمه مركزي دانست و خاطرنشان كرد: در صنعت بيمه توانگري يك اصل است و شركت هايي كه از توانگري كافي مالي برخوردار نيستند در بازار رقابت جايي ندارند.
وي اظهار اميدواري كرد شركت هاي متقاضي حضور در بازار بيمه بايد از درجه بالاي توانگري مالي برخوردار باشند تا بتوانند تمامي ريسك هاي مردم را بپذيرند.
به گفته وی، حق بیمه تولیدی در ۹ ماه سال جاری حدود شش هزار میلیارد تومان است كه این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.
در ادامه اين نشست خبرنگاران با طرح سوالات گوناگون از آخرين تحولات صنعت بيمه باخبر شدند.
رييس كل بيمه مركزي در پاسخ پرسش خبرنگاري در خصوص آخرين وضعيت تعيين نرخ ديه در سال آينده تصريح كرد: انشالله رييس محترم قوه قضاييه با درايت خود و اعمال تصميمات و راهبردهاي كارشناسان خبره تا پايان بهمن ماه در اين باره اعلام نظر بفرمايند تا بيمه مركزي نرخ هاي جديد را در ماه پاياني سال به شركت هاي بيمه ابلاغ كند.
در ادامه نشست، خبر خوش بيمه اي نيز توسط سيد محمد كريمي اعلام شد كه بر اساس اين خبر پس از اين افراد به صورت خانوادگي و حتي انفرادي مي توانند بيمه نامه هاي تكميلي درمان را از شركت هاي بيمه اي دريافت كنند و قيد صدور بيمه نامه هاي گروهي برداشته شده است.
سيد محمد كريمي با اشاره به اقتدار صنعت بيمه در برابر تحريم هاي بين المللي ضمن اشاره به اين نكته كه تحريم ها همواره به تقويت ساختارهاي كشور منتهي شده ، خاطرنشان كرد : به لطف پروردگار در زمان تحريم ها نيز با تعريف رشته هاي جديد و گسترش فعاليت هاي بيمه اي به جرگه كشورهاي توسعه يافته در زمينه صنعت بيمه خواهيم پيوست.
گفتني است اين نشست صبح امروز با حضور رييس كل بيمه مركزي و اعضاي هيات عامل و اصحاب رسانه در محل وزارت امور اقتصادي و دارايي برگزار شد.


( 0 Votes )