بستن منو
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۲

مسیر سایت

پورتال خبری > اخبار صنعت بیمه > نقطه طلايي فعاليت بيمه مركزي حمايت از بيمه گذاران است

نقطه طلايي فعاليت بيمه مركزي حمايت از بيمه گذاران است

رئيس كل بيمه مركزي درجمع كاركنان حوزه نظارت بيمه مركزي: نقطه طلايي فعاليت بيمه مركزي حمايت از بيمه گذاران است.


نقطه طلايي فعاليت هاي بيمه مركزي حمايت از بيمه گذاران و دفاع از حقوق آنها با رضايت بيمه گران است.

سيد محمدكريمي در جمع معاون، مديران و كاركنان حوزه نظارت بيمه مركزي با بيان اين نكته گفت: ما وظيفه داريم هر كاري كه مي توانيم را براي بيمه گران انجام دهيم چراكه تا بيمه گران راضي و سالم نباشند نمي توان رضايت بيمه گذاران را جلب كرد.

به گزارش روابط عمومي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران، رئيس كل بيمه مركزي با ارائه مثالهايي از طبيعت كه بر اساس آن موجودات بر اساس فطرت خود و متناسب با وظايف و عملكردهاي غريزي،آنچنان منظم، دقيق و منطقي كارمي‌كنندكه نمي توان بر فعاليت هاي آنان خرده گرفت،گفت: بنابراين اگر اراده جدي در فعاليت هاي ما بوجود نيايد و به همديگركمك نكرده و عقل و منطق را در فعاليت هاي خود جاري نكنيم، نمي توانيم در حوزه كاري خود موفق باشيم.

رئيس شوراي عالي بيمه با بيان اين مطلب كه نظارت بدون همكاري و همفكري همه همكاران اجرا
نمي‌شود،گفت: شركت هاي بيمه بايد تا نيمه اول فروردين صورتهاي مالي خود را تحويل دهند و اجراي درست اين برنامه مستلزم برنامه ريزي درست و منطقي است.


سيد محمد كريمي ادامه داد: هرشركتي كه تاسيس مي شود به عنوان يك بنگاه اقتصادي درعين ارائه خدمت صادقانه و خالصانه به مردم بايد به سود خود بينديشد ودر اين راه بايد به سرمايه گذاري هاي بهتر و مطلوبتر بپردازد؛ بنابراين دليلي نداردكه شركت هاي بيمه اعلام كنند زيان ده هستند.

رئيس كل بيمه مركزي در بخش ديگري از سخنان گفت: بيمه مركزي با همه شركت هاي بيمه همكار است و درهمين راستا شركت ها بايد در انجام سرمايه گذاري هاي خود با بيمه مركزي مشورت كنند.

وي با تاكيد بر اجرايي شدن رتبه بندي شركت‌ها،كارگزاران و نمايندگي‌هاي بيمه و نيز راه اندازي واحدهاي رسيدگي به شكايات و رسيدگي به امور نمايندگان در شركت ها ،گفت: موسسات و شركت هاي غير قانوني حق فعاليت بيمه اي را در كشور ندارند.

رئيس كل بيمه مركزي در ادامه از «تجزيه و تحليل نسبت هاي مالي»،«بررسي حسابرسي شركت هاي بيمه»،
«بررسي راهكارهاي لازم براي وصول مطالبات» و « كنترل فعاليت هاي قابل واگذاري به نمايندگان» به عنوان انتظارات خود از حوزه نظارت بيمه مركزي ياد كرد و گفت : شركت هاي بيمه بايد خدمتگزار مردم بوده و تمام تلاش ما بايد ارائه خدمت صادقانه به مردم باشد.
وي با اشاره به برنامه ريزي هاي لازم براي همفكري و همكاري نزديكتر با كاركنان بيمه مركزي گفت: به دليل اينكه حوزه نظارت مهمترين و موثرترين حوزه بيمه مركزي است اولين ديدار با كاركنان اين حوزه انجام شد.

شايان ذكر است در ابتداي مراسم مرتضي حسني عقدا سرپرست معاونت نظارت بيمه مركزي با ارائه مهم ترين دغدغه ها و فعاليت هاي انجام گرفته در حوزه نظارت بيمه مركزي از ايجاد موسسات ارزيابي خسارت خبر داد و گفت: بيمه مركزي دربسياري از موارد بجاي نظارت بر شركت هاي بيمه از آنها حمايت كرده است.
مديران نظارت فني، حسابداري اتكايي، نظارت مالي و نظارت بر دفاتر خدمات بيمه اي نيز در اين جلسه از چگونگي نظارت بيشتر براي انتخاب مديران فني، نظارت بر دفاتر خدمات بيمه اي و تجزيه و تحليل نسبت هاي مالي و رتبه بندي شركت ها گزارش دادند.


( 0 Votes )