بستن منو
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۸

مسیر سایت

پورتال خبری > اخبار بیمه های عمر > مدیر عامل بیمه پاسارگارد : حذف سقف سنی در بیمه‌های زندگی

مدیر عامل بیمه پاسارگارد : حذف سقف سنی در بیمه‌های زندگی

حذف سقف سنی در بیمه‌های زندگی مشکلی برای بیمه‌ها ایجاد نمی‌کند
مدیر عامل بیمه پاسارگارد با اشاره به اینکه بیمه مرکزی در آیین‌نامه بیمه‌های زندگی الزامی به صدور بیمه نامه برای افراد بالای 70 سال ننموده گفت: حذف سقف سنی و کاهش هزینه‌های اداری خطری برای منافع شرکت‌های بیمه به وجود نخواهد آورد.

معصوم ضمیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا» در خصوص آیین‌نامه جدید بیمه‌های زندگی که از اول بهمن ماه اجرای آن برای تمام شرکت‌های بیمه الزامی شده اظهارداشت:
این آیین نامه از نظر محتوا با آیین‌نامه گذشته بیمه‌های زندگی تفاوت چندانی ندارد. البته این شرکت بیمه در حال بررسی تفاوت‌های این آیین‌نامه و مزیت‌های آن است.
وی با اشاره به اینکه بیمه مرکزی در آیین‌نامه جدید بیمه‌های زندگی هزینه‌های اداری را به حداقل رسانده گفت: کاهش هزینه‌های اداری به معنای رقابت برای پایین آوردن حق بیمه‌ها است.
این کارشناس بیمه برخلاف اظهارات برخی از فعالان صنعت بیمه در ضرردهی شرکت‌های بیمه با ابلاغ آیین نامه جدید بیمه‌های زندگی معتقد است در این رابطه نگرانی خاصی وجود نداشته و حذف سقف سنی و کاهش هزینه‌های اداری خطری برای منافع شرکت بیمه به وجود نخواهد آورد.
مدیر بیمه پاسارگاد ضمن تأکید براینکه بیمه مرکزی دراین آیین نامه شرکت‌ها را ملزم به صدور بیمه نامه برای افراد بالای 70 سال ننموده گفت: هر شرکت بیمه می‌تواند با بررسی بازار اقدام به صدور بیمه‌نامه زندگی کند که همین امر با ابهامات و برداشت‌های غلطی در نزد مردم و فعالان بیمه‌ای روبه رو شده است.
آقای ضمیری ضمن بیان این مطلب که پیش از این افراد بالای 70 سال قادر به خرید بیمه عمر نبودند، گفت: در حال حاضر فقط این مانع برداشته شده و اختیار همچنان دردست شرکت بیمه قرار دارد به صورتی با بررسی شرایط اقدام به صدور بیمه نامه کرده و ضرردهی خود را به حداقل می‌رسانند.
وی دلیل اعتراضات اخیر در ابلاغ آیین نامه جدید بیمه‌های زندگی را برداشت‌های نادرست دانست و افزود: این آیین‌نامه نقش بسیار مهمی را در تقویت فضای رقابت بازار صنعت بیمه ایفاء می‌کند که البته این امر به معنای آن نیست که شرکت‌ها هر بیمه نامه‌ای را با توجه به شرایط خود در حوزه بیمه‌های زندگی طراحی کنند.
به گفته وی بررسی آیین نامه جدید بیمه‌های زندگی باید به گونه‌ای محتوایی صورت گیرد و از پیش داوری‌ها خودداری نمود تا به واسطه آن پیشرفت این رشته‌ بیمه‌ای در کشور محقق شود.


( 1 Vote )